"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Monday, September 17, 2012

Anak Anda Asma? Cubalah Set Anakku Manja...

Apa itu Asma? Pasti ramai yang mengetahui dan mengalaminya sendiri. Asma atau biasa disebut sebagai semput atau lelah, merupakan sejenis penyakit paru-paru yang terjadi akibat radang dan penguncupan saluran pernafasan. Orang yang mengalami penyakit asma akan menunjukkan beberapa tanda atau gejala tertentu. Di antara tanda-tanda yang boleh diperhatikan termasuklah pernafasan yang berbunyi seolah-olah sedang bersiul atau "wiz" yang kedengaran secara berulang-ulang, terutama sekali apabila pesakit itu menghembuskan nafasnya. Namun ada juga yang tidak mengalami wiz, tetapi akan mengalami batuk terutamanya di waktu malam atau selepas melakijan latihan fizikal.

Adakalanya batuk tersebut berterusan lebih dari seminggu. Selain itu, pesakit akan mengadu sesak nafas dan ketat dada. Dalam keadaan asma yang tidak dapat dikawal, ramai juga yang mengadu  terdapatnya lendir yang amat sukar hendak dikeluarkan.

Penyakit ini sering dikaitkan dengan masalah alahan, walaupun tidak semua pesakit asma mempunyai masalah ini. Alahan dipercayai dapat meningkatkan kecenderungan seseorang untuk mendapat serangan asma. Di kalangan pesakit asma dianggarkan lebih kurang 80% kanak-kanak dan 50% orang dewasa mengalamai masalah alahan. Selain itu, pesakit asma yang mempunyai masalaj alahan lebih mudah mengalami serangan asma apabila terdedah kepada bahan pencetus asma yang tidak mempunyai sifat alahan terhadap jangkitan virus.

Serangan asma yang dialami tidak semestinya sama bagi setiap individu. Ada yang hanya mengalami sedikir rasa sesak nafas manakalan yang lain mungkin mengalami sesaf nafas yang teruk setiap hari.  Ada yang mengalaminya dalam masa yang singkat dan ada pula yang mengalami secara berterusan yntuk beberapa hari lamanya. 

Keadaan sebegini menunjukkan bahawa asma merupakan sejenis penyakit yang tidak menentu dan ini secara tidak langsung menerangkan mengapa penyakit asma sukar difahami dan dikawal.

Dalam menentukan rawatan yang sesuai, perlu diingatkan bahawa asma merupakan suatu penyakit cepat berubah dan mungking akan menjadi lebih buruk dengan perubahan persekitaran, seperti perubahan cuaca atau musim, atau dengan jangkitan virus. Dalam hal demikian, setiap pesakit asma dianggap unik dan rwatan yang diterima mungkin berbagai-bagai bergantung kepada pesakit masing-masing.

Sumber: Bernama

Jangan gusar wahai ibubapa. Shaklee mengesyorkan Set Anakku Manja yang mengandungi 2 produk istimewa kami iaitu Shaklee Mealshake dan Omega Guard. Ianya boleh diambil oleh anak-anak yang berumur 1 tahun keatas.


Testimonial Pelanggan Shaklee yang berpuas hati dengan Set Anakku Manja


Selain dari Puan Nur, ramai lagi yang menggemarinya.

Sekilas fakta tentang Set Anakku Manja 

Mealshakes
Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
  • sarapan segera yang berkhasiat
  • Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
  • Hidangan segera untuk para atlet
  • Kudapan menarik pada bila-bila masa
  • Hidangan yang ideal, rendah kolestrolm lemak dan sodium

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandunngi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

OmegaGuard
Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu  mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yangf perlu diperolehi melalu pemakanan.

Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Sebagai ibubapa, cara terbaik untuk mengelakkan anak kita jatuh sakit adalah dengan memastikan kesihatannya berada padatahap optimum. Pengambilan supplement adalah salah satu caranya, disamping pemakanan yang sihat dan seimbang. Bukanlah bermakna sudah ambil supplement maka makanan lain tidak diperlukan.

"Mencegah adalah lebih baik daripada merawati"

Credit: MyChibiBox

Hubungi saya untuk dapatkan best price.

amirah | 012-3600850 | amirahbakri@gmail.com

2 comments:

Anonymous said...

woot, thankyou! I finally came to a site where the webmaster knows what they're talking about. Do you know how many results are in Google when I search.. too many! It's so annoying having to go from page after page after page, wasting my day away with thousands of people just copying eachother's articles… bah. Anyway, thankyou very much for the info anyway, much appreciated.

Unknown said...

Thank you for your visit. Thank you for your comments, i'm blushed. Do come again ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...