"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Tuesday, January 8, 2013

Vitamin E - Apakah kebaikannya pada kulit?

Salam semua.

Umum mengetahui bahawa Vitamin E adalah sangat bagus untuk kulit, tetapi tidak ramai mengetahui khasiatnya iaitu Vitamin E merupakan vitamin antioksida yang melindungi juga membaiki kulit kita.

Antioksida adalah agen yang meneutralkan kesan oksidan dari radikal bebas, dimana molekul yang memusnahkan kolagen dan mengakibatkan kulit kering, garis-garis halus dan kedutan pada kulit.

Antioksida meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan selular berlaku. Vitamin E merupakan salah satu antioksida yang sangat hebat tetapi ianya tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia. Ini bermakna kita harus memastikan yang badan kita mendapat nutrien yang cukup di dalam diet pemakanan kita. 

Mengamalkan pengambilan Vitamin E serta makan makanan yang tinggi Vitamin E dapat membantu mencegah penuaan pra-matang terhadap kulit dan juga membantu menghalang kerosakan pada DNA.

Ujian klinikal mendapati pengambilan Vitamin E untuk jangka masa yang panjang juga dapat mengurangkan  pendedahan selaran matahari dari radiasi UVB.

Ini tidak bermakna apabila anda mengamalkan Vitamin E serta menyapu losyen Vitamin E membolehkan anda berjemur di bawah sinaran matahari.  Vitamin E membantu anda dengan kulit yang sihat dan lebih lembut dengan memastikan pengambilan Vitamin E yang secukupnya.

Oleh sebab itu, saya mengesyorkan sangat pengambilan Vitamin E sebab saya dah rasakan sendiri. Kulit muka dah kurang nak naik jerawat especially masa menstrual.


Untuk sebarang order, sila hubungi:-

Your Shaklee Independent Distributor: AMIRAH HJ BAKRI
Email: amirahbakri@gmail.com
Whatsapp / Sms / Call: 012-3600850
LIKE our FanPage: Love Equal Us

Bagi yang kekangan wang, jangan risau saya boleh membantu InsyaAllah. Apa lagi hubungi saya ok!

1 comment:

Nuyon said...

saya ada consume vit e , c and b-complex awal2 dulu ada rasa pening2 tapi kulit kurang naik jerawat then sekarang tiba2 kulit naik jerawat gila2 kenapa ya ?? sbb shaklee ka ? :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...