"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Monday, July 2, 2012

Saya Happy Bila Anak Makan


Salam. Pejam celik, pejam celik sudah masuk bulan Julai. Cepatnya masa berlalu. Tak lama lagi kita nak sambut Ramadhan pulak... 

Hari ni saya nak share testimonial lagi.. Pengalaman saya jugak. Kali ni tentang anak-anak saya. Anak-anak saya lelaki semuanya. And being boys they don't know how to sit still at one time. All they want to do is play, play, play and play. Even my one year old Ammar pun nowadays likes to run in the house...macam abang-abang dia...So bila budak ni sibuk nak main je, diaorang kurang la nak makan. Ada tak sesapa same case macam saya ni? Puas suruh makan, tak nak..Anak saya yang no.2; Arham Hakimi yang paling obvious macam tak cukup makan sebab dia kurus dan lagi kecik dari adik dia; Ameer. 

Especially bila balik dari sekolah Wan dia akan suruh makan, dia tak nak. Kenyang katanya. Ntah apa yang dia makan kat sekolah pun tak tau..Adam pun sama gak tak nak makan... Sejak saya mengenali produk Shaklee, saya sering terbaca tentang testimonial users yang berjaya membuatkan anak-anak mereka berselera hendak makan. 

Apalah agaknya produk tu eh? It's Shaklee Meal Shake. Ni dia..

So, saya pun sudah mencuba produk ini for the past one week. Saya bancuhkan kedalam susu for Ameer & Ammar and milo for Adam  & Arham. Alhamdulillah, perubahan yang ketara adalah pada anak saya yang no.2 iaitu Arham yang seorang picky eater. Saya akan suap mereka makan (sebab bila diaorng makan sendiri, bersepah ok)... bila dah abis, Arham akan minta makan lagi kali ni dia nak suap sendiri.. bagi jelah budak nak makan kan... Wan dia buat cekodok labu, Arham jugak yang makan banyak...Wan dia pun amaze tau...

Saya sangat-sangat suka bila anak-anak saya suka makan. You all mesti sukakan? Apa lagi mothers, get one now for your picky eaters. Ni pun satu usaha supaya anak-anak kita sihat sebab Mealshake ni pun merupakan multivitamin lengkap di dalam bentuk serbuk, yang turut mengandungi protein dan serat, dan mempunyai bau French Vanilla yang sangat wangi. Bukan anak je boleh makan, kita pun boleh...

Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
• Sarapan segera yang berkhasiat
• Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
• Hidangan segera untuk para atlet
• Kudapan menarik pada bila-bila masa
• Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

Sumber: Shaklee Malaysia 
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...