"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Sunday, June 10, 2012

Vitamin E = Awet Muda

Salam All, last week i went to Shaklee HQ at Empire Subang to purchase some products. While writing for my orders, there's this lady came in with her nephew. His name is Sachin... just like the cricket player. The lady's name dunno la.. sowi eh.. So, lepas dah purchase barang, we all went down together in the same lift. I ni kan kira busybody kan... i tanyalah kakak tu..how long has she been with shaklee. She said more than 10 years. And she said she is 50++ years of age. I told her, no lah you look like in your early 40s. Then i asked her somemore. You must be taking the skin set. She claimed that she only took VITAMIN E for the past 10+ years.. memang pun dia borong banyak Vita-E ok.. mentang2 promo month.. But really i'm impressed.

You all tak nak ke kulit camtu? Sememangnya apabila kita mengamalkan Vitamin E ni, ia akan membantu wajah kita kelihatan muda belia. Vitamin E ni membantu melambatkan proses penuaan. Tetapi harus diingatkan, nak ambil Vitamin E kena ambil yang asli; pastikan ia datang dari sumber d-alpha-tocopherol - 'd' ni bermakna ia adalah dari sumber asli. Ini kerana, supplemen Vitamin E dari sumber semulajadi boleh diserap oleh badan sebanyak 2 kali ganda lebih mudah berbanding Vitamin E sintetik.

Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan, ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

Mungkin you all merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana (dalam pasaran), tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium.

Adakah kerana nak jimat hari ini you all nak menanggung risiko yang besar kemudian hari? So, tepuk dada tanya selera.

Apa tunggu lagi,  dapatkan Vitamin E Shaklee hari ini, promosi hebat untuk Vitamin E sepanjang Jun 2012 ini.

Credit: GenkiMomma

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...