"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Saturday, September 15, 2012

Healing Crisis @ Krisis Pemulihan?

Di dalam proses pembuangan toksik dan pembinaan semula tubuh badan, seseorang mungkin akan menghadapi satu fenomena atau keadaan yang dikenali sebagai “krisis pemulihan”. Gambarannya ialah seolah-olah kita menghidap sesuatu penyakit, tetapi sebenarnya ketika itu tubuh badan kita sedang berusaha untuk menyembuhkan atau melawan penyakit kerosakan dalam badan yang ditanggung sejak bertahun lamanya.

Sewaktu “Krisis Pemulihan” berlaku, tubuh badan cuba meringankan pernderitaan penyakit yang dihadapinya pada masa lalu. Tetapi ia hanya untuk jangkamasa 3 ke 4 hari dan biasanya tidak seteruk seperti penyakit asal. Ia selalunya berlaku terhadap seseorang yang menahan atau mengubati penyakit asal mereka dengan ubat yang mengandungi dadah. Sesetengah bahan kimia menghalang penghapusan atau meracun symptom tanpa melakukan sesuatu untuk menyembuhkan puncanya. Contohnya, seseorang yang mempunyai penyakit 10 tahun lalu, dalam proses pembersihan (pemulihan) dan pembinaan semula, dia mungkin menghadapi beberapa symptom (kesan) tersebut sehingalah tubuh badan berupaya untuk menangani masalah tersebut.

Organ yang lemah di dalam badan menyimpan toksik dan tidak mampu untuk menyerap nutrisi (makanan berkhasiat). Apabila organ semakin kuat, ia akhirnya berupaya untuk membuang segala dadah dan bahan buangan yang tidak berguna dalam badan. Demam ringan bagi proses ini biasanya bertahan antara 5 hingga 10 hari.

Selalunya, ia memerlukan banyak masa dan usaha untuk menangani “krisis pemulihan”. Bagi sesiapa yang mengalami ketidakselesaan badan sewaktu proses “pembuangan atau pembersihan toksik” ini, perlulah difahami bahawa ia adalah situasi biasa dalam tempoh pemulihan untuk menstabilkan kembali keadaan tubuh badan agar kembali normal dan sihat.

Bagi mengurangkan masalah tersebut, saya mengesyorkan mengambil “HERB-LAX” sebelum memulakan sebarang program pemakanan Shaklee terutamanya anda yang telah lama mengamalkan pemakanan ubat untuk mengubati penyakit.

Credit: MyChibiBox

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...