"Tidak akan kayanya kita kalau terlalu kedekut untuk bersedekah, dan tidak akan miskinnya kita kalau kita selalu bersedekah"

Wednesday, May 30, 2012

Sihat dengan ESP

Salam All. Alhamdulillah hari ini cuaca sangatlah best. Sebab apa? Sebab hujan. Hujan yang sangat lebat ok, sekali ngan angin yang sangat kuat. Tengok pokok2 ditiup angin beralun-alun, takut gak tumbang hempap atas kereta naya je. Hujan lebat gini juga merisaukan sebab takut kawasan-kawasan yang tidak dapat menampung kapasiti air hujan dan akan menyebabkan banjir. Semoga semuanya selamat.

Dipagi yang sejuk ni, i nak share ngan you all satu product yang i dah try for the past few weeks. Product ni pada i sangat-sangat membantu untuk kesihatan i dan mungkin jugak dapat membantu you all.

Product yang i maksudkan ialah Shaklee Energizing Soy Protein atau lebih dikenali dengan ESP. Info ni saya pinjam dari Cik Tuty Rahiza_pengedar Shaklee (Mychibibox) yang saya kenali menerusi alam maya. Dengan izinnya, saya ingin kongsi dengan you all kehebatan product ni.




Apa ESP ni? ESP adalah Protein.

Kenapa Protein penting untuk kita?

Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti:-

Membina sel-sel baru,
Menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru.
Menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.

ESP membantu membentuk sel yang sihat. Sel yang sihat dapat menyerap vitamin lain yang anda ambil dengan lebih baik. Jika sel tidak sihat (rosak), vitamin akan mengambil masa yang lebih lama untuk diserap dan memberikan kesan seperti yang diharapkan.

Apa yang best sangat pasal ESP ni?

(1)  Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian,
(2)  Berasaskan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol
(3)  Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif
(4)  Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna.
(5)  Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.
(6)  Kandungan lemak dlm ESP sangat minimum iaitu (1gm)
(7)  Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.
(8)  Paling penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet,
(9)  Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga

Bila kita dah amalkan ESP, ni result yang kita dapat eh..
(1)   Kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
(2)   Bantu hilangkan parut jerawat di muka,
(3)   Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih,
(4)   Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur,
(5)   Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
(6)   Menyokong kesihatan imunisasi badan,
(7)   Mengawal paras kolesterol
(8)   Menyokong kesihatan jantung dan prostat.

ESP ni didatangkan dalam bentuk serbuk. I selalu bancuh dengan milo. Klu you all nak bancuh ngan susu atau jus pun boleh tapi suhu air dia tak boleh panas sangat. Nak minum macam tu je pun boleh sebab dia rasa soya, best jugak. 

Lagi satu i notice, since i ni masih breastfeed Ammar bila kat umah jelah bilamana Ammar menyusu je dia cepat kenyang and tidur ngan lena. Tu, i part time breastfeed je, bayangkan kalau full time. Mesti penuh fridge i ngan BM. 

ESP ni boleh tahan 1.5 - 2 bulan untuk satu canister. Jimat kan?

Kalau kita nak cantik dan sihat kita kena sihatkan dalaman dulu. Bila dalaman dah sihat, terserlah kecantikan luaran kita. Selama ni i dok pakai macam-macam produk untuk kulit i yang berminyak dan selalu berjerawat ni, tapi semuanya macam tak jadi je. Rupanya sebab dalaman i tak jaga. Lagi satu kena minum banyak air tau; at least 3L a day. Banyak lagi kelebihan ESP ni. Korang boleh search or pegi je Mychibibox.com for more info. Kalau nak tanya apa-apa boleh text me at my handpone or email me; amirahbakri@gmail.com. 

So, sesiapa yang terasa nak cuba ESP ni jangan segan-segan contact i ya. Boleh gak beli ngan i, i boleh gak deliver tapi Klang Valley aje.  

Take care all.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...